cuyabeno jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu cuyabeno jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu

cuyabeno jungle

Blijf op de hoogte en volg tessa

08 November 2014 | Ecuador, Quito

Zondag in de middag kwam ik na een busreis van 6,5uur aan in lago agrio. Vannacht zal ik overnachten in hotel d'mario. Daar zit je dan alleen op een hotelkamer met alleen wifi op mijn telefoon want op de tablet deed hij het niet. Gelukkig was ik erg moe en kon ik op tijd gaan slapen. De volgende dag dacht ik nog een laatste keer te kunnen genieten van een warme douche voordat ik de jungle in ging maar nee hoor alleen ijskoud water, naja dan kan ik alvast wennen.
tijdens het ontbijt raakte ik aan de praat met een jongen die laterna mijn gids voor de komende week bleek te zijn. Zijn naamwas roberto, een jonge vrolijke gast.
In de cuyabeno jungle zijn verschillende lodges en alle mensen verzamelen op dezelfde plek. We vertrokken dus met een volle bus naar het vliegveld om nog wat mensen op te halen. Hierna reed de bus verder naar de lunchplek waar ik meteen de rest van mijn groep voor de komende week ontmoette. we waren met 9. 1 gezin uit duitsland met 2 jonge kinderen die al 5 jaar in ecuador wonen, 1 meisje duitsland en 1 moeder met 2 dochters uit Nederland. Na de lunch stapten er allemaal in de motorkano, we kregen allemaal een poncho want er waren de hele dag al een paar tropische regenbuien. Tijdens de rit vertelde de gids vanalles en stopte we om dieren te bekijken, we zagen een baby anaconda, een aapje en vele vogels. Nou toen was het tijd om de poncho's te pakken want er kwam toch een bui aan, kano vol gas, iedereen in zijn poncho gedoken en de kano onder water. Als dit de hele week blijft weet ik het niet hoor. Gelukkig was het alweer droog toen we bij de lodge arriveerde. We kregen de kamers toegewezen en ik deelde mijn kamer met 3 andere, ik kreeg zelfs de eer om bovenop in het stapelbed te liggen. Haha een hele klus om erin te komen maar nog een grotere klus om eruit te komen, wat een gestuntel elke ochtend. De mensen in de lodge willen je zoveel mogelijk laten ervaren hoe het is om in de jungle te levem dus je had geen licht op je kamer alleen bij de wasruimte en het toilet.

Nadat iedereen gesetteld was gingen we met de motorkano richting het grote meer. Ik kam niet beschrijven hoe mooi het was ik hoop dat ik dat met de foto's duidelijk kan maken. Ook mochten we zwemmen, heel bijzonder zo tijdens zonsondergang. Na het zwemmen tijd voor het diner en daarna snel naar bed morgen een intensieve dag. Maar natuurlijk niet voordat de gids mijn kamer had geïnspecteerd op ongenodigde gasten.

nou 1e nacht overleefd zonder spinnen. Na het onbijt werden de regenlaarzen uitgedeeld en werden we afgezet in het regenwoud. Het was denk ik35 graden en wij gingen een wandeling van 3 uur maken en kregen vooral veel uitleg over planten. Nou na 5 planten geloofde ik het wel dus het was even doorbijten. Aan het einde van de wandeling moesten we nog een moeras doorkruisen, dit deden we balanderend op een boomstam, viel je eraf dan zat je tot je middel in de modder. En geloof mij dit was echt zo want 1 iemand maakte die misstap. Ik heb gelukkig mijn roeping voor het circus gemist en kwam zonder problemen aan de overkant. Voor diegene die denkt dat het alleen maar chillen is in de jungle heeft het mis want na die 3u durende wandeling mochten we op het open water in dd volle zon terug ROEIEN. Pff wat een helse klus zeker als de helft niet mee roeit.onderweg begon het een beetje te donderen maar gelukkig zette het niet door. Na zo'n 1,5u roeien waren we er eindelijk en was het om14.30tijd voor de welverdiende lunch. Na de lunch tijd voor een siesta in de hangmat en erna weer heerlijk zwemmen. Na het diner gingem we im de kano op zoek naar rode oogjes jn de duisternis. Deze rode ogen waren dan van slangen of kaaimannen, we zagen er wel maar helaas verdwenen ze voordat we ze echt konden zien. Dan maarsnel terug naar de lodge en naar bed na mijn kamer inspectie gelukkig.

de volgende dag gingen we een bezoek brengen aan een community die in de jungle leeft. De kanotocht duurde eigenlijk 1 uur maar wij deden er 3u over omdat we zoveel dingen zagen. Aangekomen bij de community werdenwe door een meisje ontvangen en leerde ze ons hoe je cassavebrood maakt. Heel interessant allemaal maar het was vandaag ontzettend heet (zelfs de mensen van de community zeidem dat het absurd heet was) dus iedereen wilde vooral zwemmen. Nadat het brood opgesmuld was gingen we naar een shamam. Hii vertelde wat dingen en reinigde iemand uit de groep van kwade geesten. Hierna vroeg hij of iemand pijn had want hij kan het wegnemen. Nou ik geloof er niks van dus laat hem maar bewijzen, ik vroeg hem dus mijn nek te behandelen. Zijn behandeling: in je nek slaan met een brandnetelplant hahah buiten een rode nek vol bulten was er weinig resultaat. Na het bezoek eindelijk gaan zwemmen en lekker gechillt im de kano op het water. Ook pink dolphins gespot, ofja wat je ervan kunt zien want ze komen alleen met een rug boven water. N het diner stond een tocht op zoek naar insecten op het programma maar aangeziem niemand mee wilde gimg deze niet door.

Donderdag om 6.00u paraat om vogels te spotten, helaas ging het regenen en viel er weinig te spotten. Bij terugkomst tijd om de tas te pakken. Ik zou eigenlijk tot vrijdag blijven maar aangezien dat degene waar ik mee optrok donderdag gingen ook besloten dan te gaan. Er stomd niets bijzonders meer op het programma dus het was prima. Goede keuze wanf het was heel slecht weer.hierna geregeld dat ik met de privebus mee terug kon en ik dus bijna voor de deur werd afgezet. Ik kijk terug op een super week en een heel bijzondere ervaring.ik had ook nog geluk want er waren uitzonderlijk weinig ongedierte deze week maar 2 spinnen in 4 dagen in de hele lodge.

vrijdag de hele inhoud van mijn tas naar de wasserette gebracht want dat ruikt niet lekker na een week jungle. Ik moest 5 dollar betalen voor 43 stukken was dus super goedkoop. 'S middags met lena en emily naar de manicure en de cheesecakebar gegaan en 's avonds met connie, mex en Philip naar englisch pub tafelvoetbal gespeeld en bier gedronken.

Vanmorgen met esther, mex en philip naar oudstad geweest en geluncht.

Morgen vlieg ik om 9.25u lokale tijd nasr guayaquil en pak vanuit daar de bus naar montanita. Montanita wordt ook wel het surfersparadijs van ecuador genoemd. Ik krijg er dagelijks Spaanse en surfles. Zaterdag vlieg ik terug naar quito en zit het 1e deel van mijn reis er alweer op. Eerst tijd voor week aan het strand!

p.s ik heb wat foto's van mijn telefoon toegevoegd de rest is met mijn videocamera gemaakt en kan ik in januari pas laten zien.

  • 08 November 2014 - 23:39

    Mam:

    Nou Tessa.
    Weer een mooi verslag geschreven. Leuk om al jouw belevenissen ook te lezen.
    liefs Mam

  • 09 November 2014 - 10:03

    Ine:

    Lieve Tessa
    wat is het lezen van jouw ( geestige) verslagen genieten! Ik heb dan het gevoel alsof ik het zelf beleef. Superveel plezier de komende strandweek.We gaan proberen binnenkort vanuit het Belfeldse met je te skypen.
    heel veel tanteknuffels! Ine

  • 09 November 2014 - 19:42

    Ans:

    Hoi Tessa
    Wat weer een avontuur deze week; wat zul je je ogen uitgekeken hebben. Maar goed dat er niet veel spinnen in de buurt waren!! :)
    Op naar weekje met veel surfen, strand, spaanse les ( je zult onderhand wel een aardig stukje spaans kunnen verstaan/brabbelen??!! Héél véél plezier en genieten maar!!
    gr Ans

  • 09 November 2014 - 21:40

    Jeanne Coort:

    Tessa helemaal geweldig om je verslagen te lezen en foto's te bekijken. Geniet lekker de komende week

  • 10 November 2014 - 15:10

    Carlijn En Ruben:

    Jungle klinkt echt heel bijzonder. Alle gebrek aan luxe gelijk gecompenseerd met een manicure enzo bij terugkomst haha..! Heerlijk vooruitzicht deze week, ben heel benieuwd hoe het surfen je afgaat!

  • 10 November 2014 - 18:07

    Nicky:

    Tess!
    Super verhoal zeg! Klink eg gaaf allemoal en vind ut zoe stoer desse det allemoal duis!
    Vuul plezeer kommende week! #bietjesurfe

  • 11 November 2014 - 13:13

    Tineke:

    Ha Tessa,ik ben iedere keer weer benieuwd naar je belevenisen. Mooi om het op deze manier een beetje mee te beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tessa

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 16748

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 30 December 2014

Ecuador!

Landen bezocht: