1e weekend in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu 1e weekend in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu

1e weekend in Quito

Blijf op de hoogte en volg tessa

20 Oktober 2014 | Ecuador, Quito

Vrijdag vertrokken we om half 6 richting Schiphol. De zenuwen die de hele week ontbraken waren nu in alle hevigheid aanwezig.
Pap, Mam en Peter kwamen mij uitzwaaien. Toen we rond half 8 arriveerde op schiphol stonden Elles en Manon als verassing op mij te wachten, wat een super verassing en wat super lief van ze!
Nadat we nog even samen hebben gedronken was het dan toch tijd om afscheid te nemen. Een moment waar ik heel erg tegenop keek en het ging ook wel met veel tranen maar dat hoort erbij.
Eenmaal in het vliegtuig maakte ik kennis met mijn buurman voor de komende 12 uur. Zijn naam was Felix, hij was 20 jaar en woont in Ecuador. Na veel films kijken kreeg ik nog een spoedcursus spaans van Felix en gaf hij zijn nummer zodat ik altijd iemand kon bellen als ik ergens hulp bij nodig had. De vlucht duurde lang maar het was goed te doen.

Nadat ik mijn tas gevonden had stond er buiten een man op mij te wachten met een bordje waar mijn naam in stond. De taxirit was al erg indrukwekkend, je rijdt midden door de bergen en het uitzicht is prachtig.
Ook het verkeer was interessant. Iedereen rijdt door elkaar, overal wordt getoeterd en bij het stoplicht lopen er mensen tussen de auto's door om spullen te verkopen.

Eenmaal aangekomen op mijn verblijfplaats kwam meteen het 1e probleem. In hun administratie stond dat ik zaterdag pas zou arriveren, gelukkig was er wel al een bed vrij. Ik deel de kamer met 2 meisjes uit Duitsland en Zwitserland. Ook maakte ik kennis met de rest van het huis waaronder 2 nederlanders.
Ik ging meteen mee boodschappen doen met Tom uit Nederland en Lena uit Noorwegen om alvast contacten te leggen en iets van de buurt te zien.

's Avonds zaten we met z'n allen samen maar ik besloot op tijd naar bed te gaan vanwege de jetlag en de klachten die ik had vanwege de hoge ligging van Quito. Helaas betekende dit wel dat ik 's nachts om 2u klaar wakker was en ook niet meer kon slapen. Toen realiseerde ik mij pas echt waar ik aan begonnen was en sloeg de paniek aardig toe. Wat nu als ik geen contacten maak en hoe vul ik morgen mijn 1e vrije dag in.

Nou die invulling was geen probleem. 's ochtends ben ik alvast boodschappen gaan doen en heb ik even geskypt met het thuisfront.
Hierna nodigde Lena mij uit voor een korte rondleiding door de buurt. Ze wees mij de bank en het busstation. Onze accommodatie ligt in La mariscal, het uitgaansgebied van Quito. (wat 's avonds ook erg goed te merken is). We bezochten ook een park waar een markt is. Hier kocht ik alvast een lekker dik vest omdat het 's avonds erg afkoelt en het vaak koud is in huis.

In de middag ben ik samen met Lena en Rafael (een zwitserse jongen) naar het oude gedeelte van Quito gegaan. Hier liet Rafael ons een restaurantje zien waar je op het dak kunt zitten en dan over een deel van Quito kunt kijken. Helaas was het hier te koud voor maar vanuit het restaurant had je ook een mooi uitzicht.

's avonds zijn met 10 personen gaan eten bij een mexicaan. Hierna hebben we thuis chocolade gefonduud met fruit, erg gezellig allemaal. Toen was het tijd voor mijn 1e ervaring met het uitgaansleven van Quito. En wat een goede ervaring, we gingen naar een club met goede muziek en hebben de hele avond gedanst. Om half 2 vond ik het goed geweest en werd ik netjes door een van mijn huisgenoten thuis afgezet.

Eenmaal thuis aangekomen kwam nog de grootste shock van dit weekend. Ik maakte de deur van mijn kamer open en er lag een vreemde vrouw in mijn bed. Ik begon even te twijfelen of ik soms teveel had gedronken maar het was echt mijn kamer. Wat bleek: mijn bed was vrijdagnacht kapot gegaan en het was zowiezo geen fijn bed dus ik was van bed geruild omdat mijn kamergenoten verder waren gegaan met reizen. Ik had dit doorgegeven aan de eigenaar maar hij was het vergeten dus had mijn bed aan de nieuwe vrouw(52 jaar uit duitsland) gegeven
. Uiteindelijk hebben we het opgelost door haar naar de bank te sturen:p
Inmiddels was mijn andere nieuwe kamergenoot uit Noorwegen ook aan gesetteld in de kamer.

Zondag ben ik samen met Raphaela uit oostenrijk, Connie uit Duitsland en Taka uit Japan naar het 0punt in Ecuador gelopen. De plek waar de evenaar precies doorheen loopt. Ik was meer onder de indruk van het uitzicht dan van de attractie maar het was wel gezellig.
De terugweg verliep niet zo soepel omdat we de verkeerde bus gepakt hadden maar reizen met de bus is in Ecuador al een attractie.

Morgen begin ik met mijn 1e spaanse les die ik hard nodig heb want het is erg lastig als je niemand kunt verstaan.

Om alvast de vragen voor te zijn. In Quito is het meestal in de ochtenden warm tussen de 20-25 graden. In de loop van de middag gaat het altijd regenen en de avonden zijn fris maar verschillen wel in temperatuur.

  • 20 Oktober 2014 - 07:55

    Carlijn:

    Wat bijzonder om over alle eerste indrukken te lezen! Goed dat je je gelijk zo mengt tussen de mensen en vanalles onderneemt! Succes met je eerste les dalijk!
    Xx Carlijn en Ruben

  • 20 Oktober 2014 - 11:06

    Mam En Pap:

    Ha Tessa.
    De foto's zeggen genoeg. Wat ziet het er gezellig uit.
    De eerste dagen al zo tussen de mensen .goed van jou.
    Ik verheug me al op de volgende foto's.
    Groet en kus. Pap en mam

  • 20 Oktober 2014 - 12:19

    Ans:

    Heej die Tessa.
    Goh wat heb je in die korte tijd al allemaal meegemaakt en je staat nog maar aan het begin!! Goed dat je het allemaal al zo goed voor elkaar hebt en krijgt!!
    Toi toi toi met je spaanse les en op naar het volgende verslag met bijbehorende foto's.
    gr Ans

  • 20 Oktober 2014 - 13:44

    Manon:

    Hey Tess!
    Wat een ervaringen al de eerste dag! Zal wel spannend zijn maar je doet het super!
    Succes met Spaans leren, lijkt me tof!
    Xx Manon (witte)

  • 20 Oktober 2014 - 14:04

    Hanneke:

    Wauw Tes wat ving ik het toch super stoer van dich, ech knap desse dich now al zoe good onder de minse bevinds en wat een leuk verhaal en sjieke foto's. wat krieg ik de kriebels as ik det zeen en leas det mot toch een super eevaring weare! Now geise dich nog mier liere kinne spannend! De geis drveur en doa kieke hiel vuul minse met groete bewondering en stiekeme jaloezie naor op! Geniet drvan, neet tevuul zurg en maak dr een top avontuur van! Liefs Hanneke

  • 22 Oktober 2014 - 21:31

    Valerie En Marjolein:

    Hoi Tessa,

    Wat een geweldig eerste verslag en wat een ervaringen! Dit is nog maar het begin. We kunnen niet wachten totdat je weer wat te vertellen hebt.
    Heel veel plezier en vooral genieten!

    xxx Val, Frederique, Juliette, Frank en Marjolein

  • 25 Oktober 2014 - 12:14

    Coy Thiesen:

    Hoi Tessa,
    Wat een belevenissen allemaal!
    En wat een grap dat er een andere vrouw in je bed lag!
    Succes met je spaanse lessen, lijkt me niet gemakkelijk.
    Heel veel groetjes uit het natte limburg, Coy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tessa

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 16750

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 30 December 2014

Ecuador!

Landen bezocht: