laatste weekje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu laatste weekje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu

laatste weekje Quito

Blijf op de hoogte en volg tessa

13 December 2014 | Ecuador, Quito

Het is echt onbeschrijfelijk hoe snel de tijd gaat, over minder dan een maand zit ik alweer thuis aan de zuurkool!!!

Na 4 weken was het deze week het weekje van de laatste keren. Laatste keer voetbalschool, laatste keer engelse les en laatste keer zwemles.

Om bij het begin te beginnen. Vorige week waren de Quitofeesten oftewel elke dag feest. Jochem, Guus, Tiemen en ik besloten om vrijdagavond maar eens een beetje te proeven van het feesten in Ecuador. Na een tip van de coördinator Jesse besloten we naar La Ronda te gaan voor een goed feestje. Viel dat even tegen! Er waren vooral heel veel kleine straten met veel teveel mensen. Na 600 cafés voorbij te zijn gelopen besloten we toch maar ergens naar binnen te gaan. We moesten in de rij staan om het café/restaurant in te komen dus dit zal vast wel een goede tent zijn. Na een drankje kwamen we tot de conclusie dat we toch een andere smaak hadden dan de lokale bevolking en vroegen we voor de rekening, Hier werden we verrast doordat er nog even $3,- p.p entree werd gerekend. Kortom mijn ervaring met de Quitofeesten was niet geweldig.

Zaterdag was ik de hele dag alleen thuis en heb ik dus ook helemaal niets uitgevoerd. Dit zijn dan meteen wel de momenten dat je thuis gaat missen en zaterdag staat dus ook niet in het rijtje van topdagen, maja ook deze horen erbij.

Zondag met de boys voor de 2e keer naar Mitad del Mundo,(de evenaar). Wederom was ik niet zo onder de indruk maar zo krijgen we de tijd wel om. Hierna besloten we een tour te boeken naar Pululahua, een krater. De tour duurde in totaal een uurtje. De gids vertelde vanalles over hoe het vroeger was en over de mensen die daar beneden leven maar ik heb nu eenmaal de gewoonte snel af te haken dus ik kan jullie niet vermaken met een historisch verhaaltje, daarvoor moeten jullie de boys maar mailen. Het uitzicht was wel prachtig!!

En dan de week van de laatste lessen!
Woensdag laatste lesje engels. Ik had de les in 2 gesplitst. 3 kwartier hard werken en dan 3 kwartier spellen. Ik had 3 groepen gemaakt en had 2 spellen. Bij elk spel konden ze 3,2 of 1 punt verdienen en wie naar 3 spellen de meeste punten had die was de winnaar. De kids hier zijn super fanatiek dus ik heb flink genoten van hun blije gezichten. Na afloop nog een zakje chips en een groepsfoto en toen was het gedaan. Ik heb nooit vollop genoten van de engelse les maar het was toch een hele ervaring.

Donderdag laatste voetballes. Omdat het ook de laatste les voor Tiemen, Guus en Elise was besloten we om de 2 groepen samen te gooien en een toernooi te spelen. Ik zat in een team met Eduardo van de grote groep en Ismail en Mateo van de kleine groep, ook Aldert de coördinator zat in mijn team. Na 1 gelijkspel en 2x winst mochten we ons de winnaar van het toernooi noemen:) Als dat geen mooie afsluiting is.

Vandaag laatste zwemles. Om het verhaal compleet te maken eerst maar een kort verslag van mijn 2e en 3e ervaring met het ziekenhuis in Ecuador. Na mijn ziekenhuisbezoek met Fredrik in Montañita was het nu de beurt aan mijzelf.
Ik had al een aantal weken een hele pijnlijke wond op mijn voet en aangezien de kans bestond dat het een vleesetente bacterie was toch vorige week donderdag even naar het ziekenhuis.
Gelukkig dacht de dokter aan een geïnfecteerde muggenbult. Behandeling: antibioticakuur (en dus geen alcohol), creme, lotion en een injectie. Prima dacht ik zet die injectie maar, maar zo werkt het niet in Ecuador. Ik moest eerst zelf naar de apotheek de spuit en het vloeistof halen om vervolgens zelf op zoek te gaan naar iemand die hem kon zetten. Nou zou je denken hoe moeilijk kan dat zijn in een ziekenhuis.... Moeilijk! Na een half uur van het kastje naar de muur gestuurd te zijn toch naar emergencia gegaan en daar wilde ze voor $5 wel een spuit zetten hehe.
De dag erna moest ik er weer een maar dat kon ik in de buurt van het kantoor doen. Dus opnieuw naar de apotheek en in mijn eentje met de spuit in de hand over straat naar een plek waar ze hem konden zetten. gelukkig had ik deze sneller gevonden dan de vorige keer en stond ik 5 minuten laten en $2 lichter weer bu¡ten. Ik blijf het apart vinden.
Uiteindelijk vandaag terug gegaan naar de dokter en hij was erg positief hoe de wond eruit zag. Ik mag dus naar de Galapagos en moet alleen een nieuwe antibioticakuur slikken en mag niet te lang in het water.

De zwemlessen waren dus door dit avontuur 2 weken geleden al afgelopen.

Het blijft wel een gek idee dat ik hier dalijk niet meer kom en de mensen niet meer zie, dit was toch wel mijn leventje de laatste 4 weken. De grootste troost is mijn volgende bestemming: De galapagos eiland oftewel het Paradijs. Zondagochtend vlieg ik naar de Galapagos om daar een 8daagse cruise inclusief excursies te doen. Voor de nieuwsgierige zal ik mijn schema van excursie ook even bijvoegen.. Als je het intoetst op google wordt je een stuk wijzer

SUNDAY Baltra Airport - Playa Las Bachas
MONDAY Bahia Darwin – El Barranco
TUESDAY Bartolome – Bahía Sullivan
WEDNESDAY Humedales – Muro de las Lagrimas – Volcan S Negra
THURSDAY Bahía Elizabeth – Bahia Urbina
FRIDAY Caleta Tagus – Punta Espinoza
SATURDAY Playa Espumilla – Caleta Bucanero - Rábida
SUNDAY Daphne or Mosquera – Baltra – Airport

Hopelijk kan ik over 1,5 week een mooi verslag plaatsen en jullie jaloers maken met mijn foto´s!!

  • 13 December 2014 - 10:48

    Carlijn:

    Klaar voor deel drie! Ben echt benieuwd!

  • 13 December 2014 - 11:54

    Mam:

    Ha Tessa. weer een nieuw avontuur..
    Ga vooral genieten en wij verheugen ons al op de foto's..

    zal me wel een week vrij moeten nemen om ze allemaal te bekijken ha ha.
    groet Mam en Pap

  • 13 December 2014 - 12:33

    Ine:

    ha die Tessa

    mooooooooi verslag alweer!
    geniet ze in het paradijs..... Ik ben benieuwd of het boven Tegelen uit zal stijgen

  • 14 December 2014 - 11:33

    Jeanne Coort:

    Ha Tessa pierre en ik hebben weer genoten van je verslag.. ben benieuwd naar het volgende. Ga heerlijk genieten. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tessa

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 16714

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 30 December 2014

Ecuador!

Landen bezocht: