Quito: gastgezin, vrijwilligerswerk & Mindo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu Quito: gastgezin, vrijwilligerswerk & Mindo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van tessa coort - WaarBenJij.nu

Quito: gastgezin, vrijwilligerswerk & Mindo

Blijf op de hoogte en volg tessa

24 November 2014 | Ecuador, Quito

Maandag moest ik mij om 9uur melden op het hoofdkantoor van de spaanse school om naar mijn nieuwe vrijwilligersproject te gaan. Ik was een beetje zenuwachtig omdat ik dit de komende 4 weken zou doen dus als het niet zou bevallen was ik mooi de sjaak.

Ik wist eigenlijk helemaal niets van mijn vrijwilligersproject behalve dat ik mij op had gegeven voor een voetbalschool.
Na een korte busreis kwamen we aan bij een klein gebouw waar dus het hoofdkantoor van Local Dreamers zich bevond. Het bleek dat ze niet wisten dat ik kwam want ik had niet op mijn mail gereageerd( die ik niet gekregen had) maar geen paniek mijn gastgezin werd even gebeld dat ik wel echt vandaag kwam.

In het project zijn vrijwel alleen nederlanders dus soms vergeet je even dat je in Ecuador bent.
De 1e dag heb ik vooral meegekeken bij de engelse les van andere, aan het einde van de dag heb ik met de coordinator om de tafel gezeten om mijn schema voor de komende tijd te bespreken.
Ik zal op maandag en woensdag engelse les gaan geven aan een groep kinderen tussen de 10-15 jaar. Op dinsdag en donderdag zal ik meehelpen met de voetbalschool en op vrijdag starten we met de zwemschool waar ik ook mee zal helpen. Vanaf deze week zal ik 6uur spaanse les krijgen per week. De rest van de tijd wordt gevuld met voorbereidingen en besprekingen met de coordinatoren en de andere vrijwilligers.

De communicatie is in Ecuador niet bepaald optimaal dus ik kwam er gedurende de dag achter dat ik in een andere gastgezin geplaatst ben dan het gezin waar ik alle informatie over gekregen heb.
Aan het einde van de dag bracht de coordinator mij naar mijn gastgezin. Het is echt super dichtbij dus dat is wel chill. Mijn gastgezin bestaat uit een moeder, een zoon van 20 en 3 grote honden. Ik slaap er alleen, heb een eigen kamer en krijg elke dag ontbijt en avondeten.

Dinsdag moest ik mij om 2 uur melden voor de voetbalschool. De voetbalschool ligt wat verder weg dus we moeten de bus pakken om er te komen. Het is elke week een verassing hoeveel kinderen er komen want in Ecuador betekent opgeven niet altijd dat ze ook op komen dagen. Omdat een andere vrijwilliger vandaag voor het laatst op de voetbalschool was hadden we een toernooi. De 1e indruk was erg leuk al was het vandaag wel een enorme chaos, juist iets waar ik niet zo van hou.

Woensdagmiddag moest ik samen met Niklas onze 1e engelse les geven. We hadden afgesproken dat ik de les op zal starten en hij het laatste deel zou doen. Het ging best prima al is het vooral lastig omdat mijn spaans nog altijd niet optimaal is. Het geven van de les is best prima maar niet super leuk want ik heb niet voor niets onderwijsassistente gestudeerd en geen pabo:p
´s avonds was er nog een gezellige bbq.

Donderdag mijn 1e echte dag op de voetbalschool. Ik moest samen met Niklas les geven aan de jongste groep. Dit zijn kinderen tussen de 5 en 9 en het is hier vooral gericht op les geven op een speelse manier. We deden een warming-up, spelletjes, penaltys nemen en als afsluiting een wedstrijdje. Ook dit was erg leuk maar ook lastig vanwege het gebrek aan spaans.

Vrijdag startte Local Dreamers met een nieuw project: de zwemschool. Er hadden zich 14 kinderen opgegeven en er kwamen uiteindelijk 7 kinderen opdagen. We hadden een plan gemaakt wat we die les gingen doen. Het was best spannend omdat wij natuurlijk allemaal geen zwemleraren zijn maar het was uiteindelijk heel leuk en de kids genoten er echt van.

Mindo:
De vrijwilligers gaan hier vrijwel elk weekend weg om meer te zien van Ecuador en omdat Quito niet zo leuk is om elk weekend te blijven. Dit weekend gingen met met zijn vijven naar Mindo, een klein plaatsje hier 2 uurtjes vandaan.

Bij aankomst was het echt mega warm dus ik was al verkocht.We hadden vrij snel een goed en niet al te duur hostel gevonden. Hierna zijn we gaan kijken welke activiteiten Mindo te bieden heeft en wat wij graag willen doen. We kozen ervoor om zaterdag de watervallen te gaan bezoeken.

En ja hoor daar was hij weer: de kabelbaan. Na mijn niet al te geslaagde avontuur met de kabelbaan bij Teleferiqo had ik gehoopt er voorlopig vanaf te zijn. Helaas waren de watervallen alleen te bereiken met een kabelbaan die je van het ene naar het andere punt brengt. De kabelbaan ging gelukkig wel recht en niet van beneden naar boven.
Nou naar weer 1 minuut in paniek had ik het weer overleefd.
De watervallen waren best aardig om te zien. Vooral de laatste was echt mooi en hier besloten we ook om te gaan zwemmen. Het water was alleen ijskoud en ik vergat soms even om door te ademen maar een erg leuke ervaring.

Zondag gingen we tubing doen. Dit is een grote rubberen banden door de rivier gaan. We bereidden ons goed voor met een mooi hempje en reddingsvest. Meteen toen we de banden in het water legde kwamen ze erachter dat er een lek was dus we gingen van start met 5 banden ipv 6. De rivier wisselde erg van heftig naar rustig maar het was wel lachen om te doen. Halverwege ging nog een van de banden kapot door een rots waardoor we dus lekker dicht op elkaar moesten gaan zitten.

Al met al dus een leuke eerste week van periode 2 van mijn reis.

Met dank aan: Elize, Jochem, Guus en Tiemen

  • 24 November 2014 - 18:57

    Mam:

    Ha Tessa. Het blijft leuk om je verslagen te lezen.
    Fijn gevoel voor ons dat je zoveel plezier hebt,

    Groetjes Pap en Mam

  • 24 November 2014 - 19:31

    Jeanne Coort:

    Ha Tessa pierre en ik hebben weer genoten van je verhaal.

  • 24 November 2014 - 19:48

    Tiemen:

    waarom sta ik niet in dit verhaal?

  • 24 November 2014 - 19:48

    Tiemen:

    SUPER GAAF!

  • 24 November 2014 - 22:18

    Carlijn En Ruben:

    Tubing, zwemmen bij watervallen..wederom genoeg om jaloers op te zijn! We genieten zo toch lekker mee, echt geweldig wat je daar allemaal meemaakt!
    Xxx

  • 25 November 2014 - 21:19

    Ine:

    Ha Tessa
    leuke manier van schrijven heb je! Fijn dat steeds alles op zijn pootjes terecht komt. Heel veel groeten en het skypen moeten we nog gaan uitvogelen

  • 26 November 2014 - 03:58

    Marjolein:

    Hoi Tessa,
    Heerlijk om te lezen. Het blijft wel bijzonder dat alles steeds anders loopt dan je gedacht had-:)
    Gelukkig komt het steeds weer goed.
    Blijf maar lekker genieten.
    xxx van de dames

  • 26 November 2014 - 10:55

    Ans:

    Heej die Tessa
    Ook nu weer genoten van je leuke verhalen en prachtige foto's. Wow!!
    Héél véél plezier en geniet ze!! :)

  • 26 November 2014 - 15:53

    Guuzepuus:

    Heeeehooooi, mieters verhaaltje hoor Tes! Me Guusta!! xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tessa

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 16721

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 30 December 2014

Ecuador!

Landen bezocht: